Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 95 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Measurement in Electrical Engineering – Digital Learning Materials
Ondráčková, Michaela ; Langerová, Petra (oponent) ; Ellederová, Eva (vedoucí práce)
The aim of this bachelor thesis is to present theoretical background for creating Digital Learning Materials for subject “Measurement in Electrical Engineering”. The work focuses on the concept of digital learning materials and on the design methodology of digital learning materials. The thesis describes the learning requirements of the subject (“Measurement in Electrical Engineering”), necessary theoretical basis for creating didactic text and design requirements. Additionally, this bachelor thesis presents two designs of digital learning material, presentation and worksheet.
Přírodopisné pracovní listy na téma "voda" pro výuku na školní zahradě
Kakešová, Kristýna ; Janštová, Vanda (vedoucí práce) ; Svobodová, Silvie (oponent)
Většina základních škol v České republice disponuje školní zahradou, i přes dlouhodobé zdůrazňování prospěšnosti výuky venku je však pro mnohé školy z různých důvodů složité ji do vyučování zapojit. Hlavním cílem této práce proto bylo vytvořit a ověřit pracovní listy pro výuku na školní zahradě na 2. stupni základní školy. Vzniklo 10 pracovních listů na téma voda, čtyři z nich jsou věnovány měření srážek. Vytvořené materiály byly ověřeny na menší venkovské škole, jejíž školní zahrada prošla v posledních letech modernizací, pracovní listy lze po drobných úpravách použít na všech školních zahradách. Součástí této práce jsou vytvořené pracovní listy s autorským řešením a metodikami pro jejich použití ve výuce. Druhým cílem práce bylo zjistit vliv provedené výuky na postoj žáků ke školní zahradě a k životnímu prostředí. Pro sběr dat od 34 respondentů byly použity upravené standardizované nástroje Inclusion of Nature in Self (INS) a Two Major Environmental Values (2-MEV), výzkum byl proveden formou pre-test/post-test. Dosažené výsledky ukazují, že provedená výuka měla pozitivní vliv na vztah žáků ke školní zahradě, vliv na postoj k životnímu prostředí dokázán nebyl. Povzbudivý je zájem žáků o vyučování na školní zahradě. Klíčová slova školní zahrada, terénní výuka, pracovní list, environmentální postoj,...
Secesní umění ve volném čase dětí
Lachnit, Ondřej ; Hanková, Zdeňka (vedoucí práce) ; Blažková, Veronika (oponent)
Bakalářská práce se zaměřuje na secesní umění ve volném čase. V první části, která je teoretická, se zaměřuji na vymezení pojmů volného času, funkcí volného času a vstupní charakteristikou secese, kde se zabývám především dekorativními prvky, jako jsou štuková, malířská a sochařská výzdoba, vitráže, kovové prvky a svítidla. Praktická část se věnuje projektu, který jsem vytvořil pro volnočasové pedagogy a učitele výtvarné výchovy. Na základě vytvořeného projektu jsem s lektory kroužků a učiteli výtvarné výchovy diskutoval nad vytvořeným projektem a bakalářkou práci doplnil jejich výstupy. Koncept projektu je rozdělen do čtyř bloků, které na sebe vzájemně navazují a je určen pro žáky druhého stupně. V prvním bloku se zaměřuji nad hledáním znaků secese s procházkou k architektuře v Praze. Druhý blok se věnuje poznáváním secesních šperků a jeho tvorbě. Třetí blok je zaměřený na architekturu a tvorbu modelu. Poslední, čtvrtý blok se věnuje tématu vernisáže a její přípravy a celkové reflexe všech bloků.
Slunce na 1. stupni ZŠ
VÁŇOVÁ, Aneta
Má diplomová práce se zabývá problematikou Slunce. První část práce je věnována hvězdám, vzniku Slunce, vývoji a budoucnosti, stavbě Slunce, aktivitám Slunce, pohybu, jeho vlivu na planetu Zemi, dále magnetickému poli Slunce, zkoumání Slunce a sluneční mytologii. V neposlední řadě je zde stručně rozebráno RVP ZV a ŠVP vybraných škol. Druhá část práce je věnována výzkumu znalostí žáků, odučení mé vzorové hodiny, zhodnocení vstupních a výstupních dotazníků a porovnání výsledků mezi sebou.
Tvorba pracovních listů do předmětu Chov zvířat pro SŠ zemědělského zaměření
Matoušková, Anna
Bakalářská práce se zabývá problematikou pracovních listů a jejich použitím ve výuce odborných zemědělských předmětů. Tvorba pracovních listů je časově náročná činnost, přesto však jejich využívání přináší mnohá pozitiva. Tato bakalářská práce poukazuje na jejich využitelnost v konkrétním předmětu chov zvířat. V teoretické části je stručně vymezen předmět chov zvířat a materiální didaktické prostředky, které v něm lze uplatnit. Jsou zde shrnuty základní charakteristiky pracovních listů, jejich náležitosti, typy otázek a učebních úloh a možnosti využití ve výuce. Praktická část představuje možnosti využití pracovních listů pro žáky a metodických listů pro učitele v souvislosti s předmětem chov zvířat. V práci jsou uvedeny 3 pracovní listy pro žáky, metodické listy a řešení pracovních listů pro učitele, jako ukázka možného variabilního využití, sestavení a struktury napříč celým předmětem dle potřeb učitelů i žáků.
Hydrologické sucho a kvalita povrchových vod jako badatelsky orientovaná výuka
Janečková, Petra ; Matoušková, Milada (vedoucí práce) ; Matějček, Tomáš (oponent)
Bakalářská práce se zabývá tématy hydrologického sucha a kvality vody ve školním prostředí. Cílem práce je vytvořit pracovní list s využitím badatelsky orientované výuky, na výše zmíněná témata. V teoretické části z dostupných odborných i populárně-naučných zdrojů, pomocí rešerše charakterizuje, jak odbornou, tak didaktickou problematiku. Teoretická část bakalářské práce slouží, jako podklad pro vytvoření pracovního listu. V praktické části, za pomocí pracovního listu, zvyšuje povědomí studentů o hydrologickém suchu a kvalitě povrchových vod. Závěr práce diskutuje výsledky studentů z pracovního listu. Klíčová slova badatelsky orientovaná výuka, hydrologické sucho, kvalita povrchové vody, pracovní list
Matematické soutěže pro nejmladší žáky
ŘIČICOVÁ, Jana
Cílem diplomové práce je vytvoření materiálu, který bude sloužit učitelům na 1. stupni základní školy jako pomůcka nejen pro podnícení zájmu o matematiku, ale i k dalšímu rozvoji matematických schopností nejmladších žáků základní školy. V teoretické části se učitelé seznámí s přehledem matematických soutěží, které se pořádají v tuzemsku a v zahraničí. Tyto soutěže jsou porovnány z různých hledisek - náročnost, typologie příkladů, způsob vypracování (úplné řešení problému × výběr odpovědi z nabídnutých možností). Každá soutěž je stručně popsána a jsou u ní uvedeny vhodné motivační, nebo nějakým způsobem zajímavé úlohy. U každé úlohy nalezne učitel metodický rozbor řešení s komentářem. Praktická část práce obsahuje čtyři pracovní listy (pro 2. - 5. třídu ZŠ), které jsou složené z příkladů z různých soutěží. Tyto pracovní listy byly ověřeny na vybraných základních školách.
Integrovaná výuka matematiky a zeměpisu
HAMROVÁ, Marika
Tato diplomová práce se zabývá interakcí mezi předměty matematika a zeměpis ve výuce na základní škole. Teoretická část se zaměřuje na představení dokumentu Rámcový vzdělávací program a ukotvuje předměty matematiku a zeměpis. Následně popisuje využití těchto dvou předmětů v rámci mezipředmětových vztahů. Druhá část teorie zpracovává metody výuky na základní škole, mezi nimi i integrovanou výuku. Praktická část je tvořena šesti různými aktivitami do hodin matematiky či zeměpisu. Každá z těchto příprav obsahuje metodický list, popis aktivity, zhodnocení a osobní zkušenosti s aktivitou. Součásti čtyř aktivit jsou pracovní listy.
Problematika interpunkce ve výukové praxi na 2. stupni ZŠ
POSTLOVÁ, Natálie
Cílem bakalářské práce je zmapovat problematiku interpunkce ve výukové praxi na 2. stupni ZŠ. V teoretické části práce je ve čtyřech řadách učebnic českého jazyka sledována tato pravopisná záležitost napříč různými ročníky a následně jsou pak komparovány způsoby výkladu a cvičení co do ucelenosti, vhodnosti a pestrosti. Praktická část práce je směřována k vytvoření výukového listu, jenž zahrnuje vlastní výklad této pravopisné záležitosti a jehož součástí je také list pracovní, který zahrnuje nápaditá cvičení a úkoly pro procvičení problematiky interpunkce.
Využití Českého národního korpusu ve výuce českého jazyka
ZEMANOVÁ, Žaneta
Diplomová práce je zaměřena na využití Českého národního korpusu ve výuce českého jazyka na víceletém gymnáziu, především na nižším stupni. Práce se dělí na teoretickou a výzkumnou část. Cílem teoretické části je vymezit základní přehled o didaktice českého jazyka, korpusové lingvistice, Českém národním korpusu a lexikologii. Empirická část popisuje tvorbu pracovního listu zaměřeného na lexikologii, zvláště na frazeologii. Dále shrnuje výsledky žákovských prací. Při tvorbě pracovního listu byla použita data z psaného korpusu KonText a WaG.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 95 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.